Centrum Medycyny Konopnej > Dla pacjentów > Joga jako styl życia na co dzień

Praca z ciałem i oddechem poprawia każdy aspekt życia. Połączenie ruchu z oddechem i pracą nad umysłem sprawia, że joga jest holistyczną dyscypliną która, jak potwierdzono, wspiera młodość i wpływa na wydłużenie życia poprawia zdrowie i ogólny dobrostan. Rozwija i harmonizuje na poziomie fizycznym, mentalnym i emocjonalnym. Joga w dosłownym tłumaczeniu oznacza „złączenie” ciała i umysłu.

Joga uzależnia (w pozytywnym znaczeniu tego słowa) – praktykujący ją już po kilku sesjach zaczyna czuć się lepiej ze swoim ciałem, myśleć bardziej pozytywnie, inaczej odbierać siebie i świat. Łatwiej akceptuje zewnętrzne środowisko, poprawiają się jego relacje z otoczeniem. 

Joga jest dla każdego i w każdym wieku można rozpocząć praktykę. Jest doskonałą naturalną formą wspierającą holistyczne leczenie. Joga pomaga radzić sobie ze stresem i pozwala tez uwolnić się od uzależnień i szkodliwych zachowań. Uwalnia od bólu i cierpienia, dzięki czemu spokój, radość i zdrowie stają się naturalnie obecne w życiu pacjenta. 

Należy podkreślić, że joga wymaga dyscypliny i zaangażowania oraz regularnej praktyki i pracy ze sobą. Jak powiedział jeden ze znanych nauczycieli jogi, Sri K. Pattabhi Jois: „Wykonuj swoją praktykę, a wszystko nadchodzi w swoim czasie”. Efekty, które przychodzą są czasami zaskakujące i wielce dobroczynne. 

Korzyści z regularnej praktyki jogi:

  • Zwiększona energia, witalność, radość życia. Joga jest doskonałym remedium na poprawę nastroju i odstresowanie. W trakcie praktyki wprowadzane są pozycje, które otwierają i uaktywniają punkty energetyczne w kręgosłupie, dodatkowo łącząc ruch z oddechem dotleniamy organizm sprawiając, że mamy więcej energii, zwiększa się nasza wewnętrzna radość i chęć do życia. 
  • Ciało staje się bardziej sprężyste, elastyczne, wzmocnione. Każda pozycja w jodze wpływa na poprawę postawy, ciało staje się wzmocnione i bardziej elastyczne. Na poziomie fizycznym to oznacza lepszą sprawność w poruszaniu się i wykonywaniu czynności. Ma to też znaczenie na poziomie mentalnym, gdyż wzmacniając ciało, stajemy się bardziej stabilni, odczuwając wewnętrzną moc i chęć do działania. 
  • Postawa znacznie się poprawia. Jest wiele bardzo prostych asan (pozycji), które są łatwe do wykonania a doskonale kształtują sylwetkę i poprawiają postawę, wzmacniają kręgosłup, prostują plecy. 
  • Zmniejsza się ból w ciele 
Sprawdź też:  Palenie marihuany i jego wpływ na zdrowie. Co musisz wiedzieć przed rozpoczęciem konopnej kuracji?

W jodze każda pozycja wykonywana jest ostrożnie, jest pogłębiana stopniowo, z uważnością i troską o ciało. Powoli likwidowane są blokady, które – gromadzone latami – kumulują się najczęściej w plecach (cześć lędźwiowa i barki). Stopniowe „masowanie” mięśni wewnętrznych w czasie wykonywania pozycji jogi sprawia, że odblokowują się napięcia, ciało się rozluźnia, a to przyczynia się do likwidacji bólu. 

Bardzo często bóle pleców i innych części ciała maja swój zalążek w stanie emocjonalnym, przeżyciach, traumach i, oczywiście, siedzącym stylu życia. Regularna praktyka jogi łagodzi te stany i wpływa na nas terapeutycznie, poprawiając jakość życia. 

Poprawia się cera 

Pogłębiony oddech dotlenia narządy wewnętrzne. Wraz z oddechem i potem wydalamy toksyny, sprawiając, ze cera staja się oczyszczona, gładsza i promienna. 

Odstresowanie, poczucie wewnętrznego spokoju 

Praktyka jogi wymaga koncentracji, skupienia, dotarcia do siebie, do swoich ograniczeń i niewyobrażalnych możliwości, jakie tkwią w nas. Skupienie na oddechu, relaksacja ciała i wprowadzenie w stan medytacyjny sprawiają, że stajemy się spokojniejsi, pozytywnie oceniamy sytuacje, doceniamy i akceptujemy stan, w jakim jesteśmy. Czujemy wewnętrzny spokój i zrozumienie, że jesteśmy tu i teraz. 

Poprawa procesu trawienia

Regularna praktyka jogi i wprowadzenie dodatkowo pozycji skrętnych wpływa pozytywnie na układ trawienny, oczyszcza organizm z toksyn. W efekcie poprawia się perystaltyka jelit. W jodze wykonujemy pozycje skrętne, które masują wewnętrzne narządy, uaktywniając tzw agni (ogień wg ajurwedy), czyli ogień trawienny.

Usprawniony układ trawienny jest punktem wyjściowym do poprawy stanu skóry (naturalny detoks) i funkcjonowania całego organizmu.

Sen staje się spokojny i głębszy 

Sen jest jednym z ważniejszych elementów wpływających na nasz dobrostan. Nieregularny sen jest przyczyną wielu dolegliwości, złego samopoczucia, niestrawności, stresu, napięcia. Dlatego tak ważne jest, by zadbać o jakość swojego snu. Praktyka jogi jest niekwestionowanym remedium na poprawę jakości snu poprzez zmęczenie ciała na poziomie fizycznym oraz koncentrację i dążenie do stanu bycia ze sobą, w akceptacji siebie. Techniki relaksacyjne, np. joga nidra, są skutecznymi metodami wspierającymi w bezsenności lub nadmiernym stresie.

Sprawdź też:  Marihuana a wątroba. Jak konopne kuracje wpływają na stan tego narządu?

Podobne posty:

Magdalena Nita

Magdalena Nita

Ekspert ds. medycznych oraz członek Rady Nadzorczej Centrum Medycyny Konopnej S.A. Na co dzień związana z Katedrą i Kliniką Chirurgii Ogólnej i Transplantacyjnej Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego. Doświadczenie zdobywała od najlepszych lekarzy w kraju i za granicą, odbyła także liczne staże za granicą. Doktorantka z dorobkiem naukowym. Doświadczona w niesieniu pomocy pacjentom bólowym. Nauczyciel akademicki WUM.

Nasze lokalizacje

Biuro zarządu

Centrum Medycyny Konopnej S.A.
Wilcza 46, piętro 1
00-679 Warszawa
KRS 0000877729
NIP 7011016480

biuro@centrum-mk.pl

Dla pacjentów

Centrum Medycyny Konopnej S.A.
nie prowadzi jeszcze obsługi pacjentów

tel. +48 731 93 66 66
kontakt@centrum-mk.pl

Współpraca

Zapraszamy do współpracy:
lekarzy specjalistów, partnerów

tel. +48 731 23 88 88
biuro@centrum-mk.pl

UMÓW TELEWIZYTĘ

Skontaktuj się
z nami

KONTAKT