Centrum Medycyny Konopnej > Dla pacjentów > Joga nidra. Na odstresowanie, zrelaksowanie i poprawę jakości snu

W ciągu dnia pełnego zajęć, obowiązków i stresujących sytuacji, często zapominamy jak ważne jest zatrzymanie się i pozwolenie sobie na regeneracje. Jak uspokoić umysł, uwolnić napięcie i się odstresować? Rozwiązaniem może okazać się joga nidra.

Nasze ciało, nasza pamięć i podświadomość kumulują wszelkie wydarzenia i doświadczenia z życia w postaci „stempli” wdrukowanych w nasze ciało. Objawia się to napięciami na różnych poziomach, które gromadzą się przez lata i mogą przyczyniać się do ciągłego napięcia, zmęczenia, stresu. Skupione, skumulowane napięcie w naszym ciele oznacza brak równowagi, a brak równowagi to niedyspozycja. Ciało (i umysł) zaczyna chorować i krzyczeć o pomoc.

Dopiero gdy osiągamy stan rozluźnienia, odpuszczenia z mięśni, umysłu i napięcia emocjonalnego – następuje odprężenie i uzdrowienie. 

Jak zregenerować ciało? 

Często wydaje nam się, że odpoczywamy, gdy leżymy na kanapie lub na leżaczku z drinkiem. Większość osób jest jednak wtedy nadal w stanie napięcia. Bez skutecznego wypoczynku nie jesteśmy w stanie funkcjonować optymalnie przez dłuższy czas. Napięcia zaczynają o sobie dawać znać, pojawiają się choroby, bóle, alergie, problemy ze snem, stres i inne niepożądane reakcje. Zalecane są techniki wspierające relaksacje na poziomie ciała i umysłu. 

Jedną z technik wykorzystywanych w terapii jest praktyka jogi nidra (tzw. jogiczny sen), wykonywana na leżąco w pozycji tzw. shavasana. 

Technika głębokiego relaksu: Joga nidra

Yoga Nidra to technika medytacyjna, która, jak dowiedziono naukowo, rozluźnia i uwalnia napięcia w ciele na trzech poziomach: fizycznym, mentalnym i emocjonalnym. Praktyka jest polecana szczególnie osobom zestresowanym, napiętym, pełnym obaw, z problemami ze snem oraz bólem w ciele. Świadoma głęboka relaksacja prowadzi do uwolnienia napięć, co w konsekwencji pozwala powrócić do naturalnego uzdrowionego stanu.

Sprawdź też:  Medyczna marihuana w endometriozie

Praktyka jogi nidry jest regenerująca, odświeżająca i odnawiająca. Jedna godzina jogi nidra równa się czterem godzinom snu. 

Joga nidra – korzyści z regularnej praktyki

  • Poprawa samopoczucia, uspokojenie umysłu.
  • Eliminacja stresu, poczucia strachu, napięcia i innych negatywnych emocji.
  • Poprawa jakości snu.
  • Głęboki odpoczynek ciała i umysłu.
  • Uzdrowienie. Regeneracja. Odbudowa. 
  • Złagodzenie bólu.
  • Poprawa pamięci, koncentracji i kreatywności. 
  • Zmiana nawyków.

Podobne posty:

Magdalena Nita

Magdalena Nita

Ekspert ds. medycznych oraz członek Rady Nadzorczej Centrum Medycyny Konopnej S.A. Na co dzień związana z Katedrą i Kliniką Chirurgii Ogólnej i Transplantacyjnej Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego. Doświadczenie zdobywała od najlepszych lekarzy w kraju i za granicą, odbyła także liczne staże za granicą. Doktorantka z dorobkiem naukowym. Doświadczona w niesieniu pomocy pacjentom bólowym. Nauczyciel akademicki WUM.

Nasze lokalizacje

Biuro zarządu

Centrum Medycyny Konopnej S.A.
Wilcza 46, piętro 1
00-679 Warszawa
KRS 0000877729
NIP 7011016480

biuro@centrum-mk.pl

Dla pacjentów

Centrum Medycyny Konopnej S.A.
nie prowadzi jeszcze obsługi pacjentów

tel. +48 731 93 66 66
kontakt@centrum-mk.pl

Współpraca

Zapraszamy do współpracy:
lekarzy specjalistów, partnerów

tel. +48 731 23 88 88
biuro@centrum-mk.pl

UMÓW TELEWIZYTĘ

Skontaktuj się
z nami

KONTAKT